יום רביעי, 28 בספטמבר 2016

בית הדין בחיפה דחה תביעת לשון הרע בסכסוך בין שכנים הנוגע להתקנת אנטנה סלולרית


לדעתי מה שמוציא לבין אדם שם רע הוא עצם התקנת האנטנה על גג ביתו. 
זה אומר שאותו בין אדם משכיר חדר בדירתו למשדרים ולציוד של חברת הסלולר תמורה להרבה כסף, ותוך כדי כך שהוא חושף את השכנים שלו לקרינה בלתי מייננת שהיא מסרטן אפשרי בבני אדם
כמובן שהכל חוקי (בערך, לא תמיד האנטנות הללו עומדות בכל התנאים), כמובן שחברות הסלולר מספרות שאין קרינה מתחת האנטנה (יש אונות משנה וצד גם מתחת לאנטנה), כמובן שחברות הסלולרי מספרות שהקרינה מהאנטנות נבדקת כל הזמן (הן לא מספרות שיש בעיות רבות בשיטת המדידה), כמובן שהן מספרות שהקרינה עומדת בתקן (תקן גבוה המבוסס על חום בלבד ושאינו לוקח בחשבון שום השפעה ביולוגית) וכמובן שהן מספרות שאין סכנה בחשיפה הזו ( יש ויש, ראו מחקר הNTP, ראו סיכום הביואנישיאטיב, ראו מאות מחקרים שמראים על שינוי, פגיעה, נזקים ותחלואה הנגרמים מקרינת רדיו , כמו זו הנפלטת מאנטנה סלולרית), אבל כמו שאמרו אבותו "אין הנחתום מעיד על עיסתו". 

לדעתי מי שמתקין אנטנה על גג ביתו מוציא דיבת עצמו ברגע המעשה. הוא גם יוצא לא בסדר מול שכניו (גם אם יש ספק לכאורה במסוכנות של מעשיו), וגם יוצא פתי שמאמין לחברת הסלולר שאין קרינה למטה (הפתעה- יש קרינה מתחת לאנטנה) ושאין השפעות בריאותיות לקרינה ברמות אלו (הפתעה שנייה - יש ויש, ראו לעיל) . 
לשכנים יש כל סיבה וכל זכות להתנגד להתקנה שכזו, בכל דרך חוקית. לא שיש לצאת ולכלל אותו בכל חוצות העיר אבל אם הדבר קורה לדעתי מתממים אלו שמצפים שדברים כאלה לא יקרו. האם סביר שיקומו השכנים בבוקר ויגידו "תודה"? לא צפוי שיקומו בבוקר ויתחילו במחאה כזו או אחרת על הבאת הרעה (לכאורה) אל מול ביתם.
אני שמח שבית המשפט הבין זאת ועשה במקרה הזה את האיזונים הנכונים.
הרי לא יתכן מצב בו קם אדם לעשות , גם אם ללא ידעתו או הבנתו, נזק לזולתו וזכות המחאה עצמה נמנעת מזולתו.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה