יום שני, 29 באוגוסט 2016

משרד החינוך עובר על ההוראות של עצמו (שוב)


משרד החינוך כל כך מאוהב בפרויקט הטאבלטים של עצמו (שנועד להראות כאילו מערכת החינוך התקדמה והיא עכשיו מעודכנת ויעילה) עד שהוא שוכח כנראה לבקר על בתי הספר שבפרויקט ולא מוודא שהפרויקט יצא לדרך תוך כדי עמידה בתקנים שהוא עצמו קבע (70% הסכמה מההורים, הבטחת השתתפות הילדים שהוריהם לא רכשו טאבלט בעצמם בפרויקט). תוך כדי כך כיתה ד' בבית הספר היסודי המשותף לכפר שמריהו ולחוף השרון, החליטו להפסיק את הפרויקט לאחר שש שנים של השתתפות בו.
אחד האבות הסביר ל"הארץ" - ״הוצגו לנו סיסמאות וכותרות מבטיחות של קידמה. נוכחנו שלא הייתה עלייה בהישגים וכמו כן, יותר חשובה לנו האווירה בכיתה והסביבה האנושית. להערכתנו הטכנולוגיה אינה מיטיבה עם ילדים כה צעירים, המעבר יכול להיות הדרגתי יותר״. אם לילדה אמרה כי ״ראינו שבעצם הילדה שלנו לומדת מספרים סרוקים. יש מעט מאוד כתיבה, וקריאה ממסך היא גם לא אותו דבר. יש תחושה של פספוס של עולמו ההתפתחותי של הילד״. 
למי שאינו יודע במסגרת הפרויקט, ולאחר קבלת הסכמה של לפחות 70% מההורים, נדרש מההורים לרכוש מחשבים או טאבלטים עבור ילדיהם. בכיתה נעשה שימוש בציוד זה על ידי שימוש ברשת האלחוטית (עוד פרויקט דגל של משרד החינוך לרישות כלל בתי הספר ברשתות אלחוטיות מקרינות) תוך כדי חשיפת הילדים לקרינה נוספת וזמן מסך נוסף. 
למי שאינו חושב כי קרינת רדיו בתוך כיתה עם החזרים וכ80 מקורות קרינה המשדרים רוב הזמן אינה בעייתית אני מזמין לקרא את דף במחקרים באתרי - http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emf-studies-list המכיל סיכומי חלק קטן מהמחקרים בתחום על מנגנוני נזק, השפעות, נזקים ותחלואה מקרינת רדיו. 

מעבר לכך פרויקט הטאבלטים נועד לכישלון. זאת בשל העלויות הגבוהות (עלות טאבלט ראשונית, עלות ביטוח, עלות תיקונים, עלות הספרים הסרוקים, התישנות הטאבלטים), השפעת השימוש בטאלטים על הקריאה והכתיבה, השפעות חברתיות ואחרות של תוספת זמן מסך, התמכרות התלמידים למסכים, וכמובן ההשפעות הבריאותיות של החשיפה לקרינה מהציוד האלחוטי והסלולרי בכיתה.
לדעתי התוצאה תהיה דור של אנשים שיודעים פחות לקרא ולכתוב, מנותקים חברתית וחסרי יכולות בין אישיות פנים אל פנים, חולים ורגישים לקרינה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה