יום שלישי, 14 ביוני 2016

כתבה בכלכליסט על התקנים לקרינה מאנטנות סלולריות

כתבה בכלכליסט מנסה לתאר את מצב התקנים בארץ בנוגע לחשיפה לקרינה מאנטנות סלולריות. לצערי הכתבה לא מצליחה להביא את העיקר והוא שהתקנים הנהוגים בארץ הם שרירותיים ומבוססים רק על אפקט חום. שיטות המדידה והציוד בו נעשה שימוש מתאים לאות שידור רציף כדוגמת AM ו FM אך לא לאותות שידור המשתנים מהר מאוד על פני השניה ולפעמים משודרים רק חלק מהשנייה (DUTY CYCLE שאינו 100%). פועל יוצא שבמקרה הטוב בדיקות הקרינה מראות על רמות חלקיות (במקרה הטוב) של קרינה ולפעמים לא מראות על קרינה בכלל (כמו בבתי הספר האלחוטיים), זאת גם כשיש שידור גם כשיש קרינה וגם כשיש נפגעים. 
פרופ' סטיליאן מצהיר כי התקן מצוין וכי מערך הבקרה הוא מהטובים בעולם, נו טוב מה אתם רוצים שיגיד? שהוא לא עושה עבודתו? שהתקן ושיטות המדידה משרתות את חברות הסלולר והתקשורת? שהמשרד לא רוצה ולא יכול להוריד את התקנים? שחסכון על תשתיות סלולריות ואלחוטיות קודם לבריאות אנשים? שצריך שאנשים ימותו מהקרינה ואז אולי ישנו את התקנים?
אם היה קצת צדק בעולם, מול ביתו של פרופ' סטיליאן הייתה מוקמת אנטנה סלולרית , כמובן עם כל האישוריים וברמות קרינה שהן 10% מהתקן הלא מגן של איקנירפ המבוסס על חום בלבד. אז אולי היה מבין את גודל טעותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה