יום רביעי, 2 במרץ 2016

טלסטרה (ספקית מובייל) באוסטרליה מזהירה מקרינה (בערך)

טלסטרה (TELSTRA), ספקית מוביל הגדולה באוסטליה , שלחה SMS לציבור הלקוחות שלה בו קישור לדף אינטרנט המכיל עיצות לצמצום חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית. ההודעה שוגרה שבוע לאחר שידור תוכנית תחקירים בטלויזיה האוסטרלית על השלכות בריאותיות של חשיפה לקרינה ושימוש בסלולרי. התוכנית זכתה לביקורת על ידי מכחישי נזקים רבים, ומכורים לסלולר ברחבי אוסטרליה. נראה כי הודעת טלסטרה ללקוחתיה נועדה כדי להרגיע אותם ואם זאת להראות כי החברה נותנת מידע מהימן (ראו בהמשך) ללקוחותיה בדבר הסיכון בשימוש בסלולרי.  באתר טלסטרה עצמו מצוטט ארגון הבריאות העולמי כי עד היום לא נמצאו השפעות בריאותיות של שימוש בסלולרי:

ואז מצטטת טלטרה טיפים לצמצום חשיפה, שוב מאתר ארגון הבריאות העולמי: שימוש בדיבורית , הרחקת הסלולרי מהגוף, צמצום משך ומספר השיחות, ושימוש בסלולרי במקומות בהם הקליטה טובה.
"  1. Use ‘hands-free’ devices to keep mobile phones away from the head and body during phone calls.
2. Limit the number and length of calls.
3. Use the phone in areas of good reception, which reduces exposure as the phone will transmit at reduced power."



כאמור המקור של הציטוטים הוא "דף העובדות" מספר 193 של ארגון הבריאות העולמי שנכתב על ידי קבוצת המחקר של קרינה בלתי מייננת "EMF PROJECT" שעל פי חשדות מושפעת על ידי התעשיה, המתרכז בשימוש בסלולרי ופורסם פרק זמן קצר אחרי החלטת הIARC (גוף אחר של ארגון הבריאות העולמי) כי כל סוג של קרינת רדיו (RF) הוא מסרטן אפשרי בבני אדם. "דף העובדות" נועד להחליש את החלטת הIARC וליצור אשלייה כאילו ההחלטה של IARC לא נוגעת בטלפונים סלולריים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה