יום שישי, 27 בנובמבר 2015

מחקרו של בלפוס בפרסום ראשוני - זוהו מנגנונים ביולוגים הגורמים לתסמינים של רגישות לקרינה ורגישות לכימיקלים

נראה שתוצאות ראשונות של המחקר של בלפום על רגישות לקרינה פורסמו. במחקר הצליחו החוקרים למצוא מנגנונים ביולוגים הגורמים לתסמים של רגישות לקרינה ורגישות לכימיקלים. כמו כן הוגדרו בהצלחה דרכים למדידת השינויים אשר ביחד יאפשרו אבחון של המחלות על ידי ביצוע בדיקות מעבדה פשוטות יחסית.
המחקר בוצע החל מ2009 ופעילים בכל העולם המתינו לתוצאות ולפרסום. מדובר בצוות חוקרים מהשורה הראשונה שהשתמשו בטכניקות שונות של מדידת שינויים ביולוגים כדי למפות את התהליכים הגורמים לתסמינים של המחלות בעת חשיפה ולאחריה. 
תקוות רבות נתלו במחקר הזה, בשיטת העבודה (מודדים פיזיולוגית ולא שואלים "הייתה קרינה") וביכולת של החוקרים לאפיין את המחלות. כעת שהתוצאות הראשונות פורסמו, אפשרי שיחוללו תגובת שרשרת ויתרמו, ביחד עם מחקרים אחרים בתחום, להכרה רשמית של הקהילה המדעית וארגון הבריאות העולמי ברגישות לקרינה ורגישות לכימיקלים.

תקציר המחקר -

נתונים מהמחקר:
סה"כ נבדקו 1216 אנשים, הסיכום הראשוני מבוסס על נתונים מ727 מיקרים. מתוכם 521 אובחנו כרגישים לקרינה, 52 כרגישים לכימיקלים, ו154 כסובלים משתי המחלות. 
שני שליש מהרגישים היו נשים. 
גיל ממוצע היה 47.
אצל קרוב ל40% מהנבדקים נמצאה רמה מוגברת של היסטמין, שהינו סממן לתגובה דלקתית. 
ב28% מהנבדקים נמצא Nitrotyrosin שהינו מרקר ביולוגי ליצירה של רדיקאלים חופשיים ולשבירת מחסום דם מוח.
ב15% מהנבדקים נמצא Protein S100B שהינו מרקר ביולוגי נוסף לשבירת מחסום דם מוח.
ב23% מהנבדקים נמצא O-myelin שהינו מרקר ביולוגי לתגובה אוטואימיונית של הגוף.
ב33% מהנבדקים נמצאו רמות מוגברות של  Hsp27 ו\או Hsp70 שנראו במחקרים על בעלי חיים לאחר חשיפה לקרינה בלתי מייננת.
בכל הנבדקים נמצאו בדגימות שתן רמה נמוכה של 6-hydroxymelatonin sulfate (6-OHMS)/creatinin.
בדיקות זרימת דם באונות הרקטיות על ידי הדמיית אולטרסונד ממוחשבת הראו כי שתי המחלות קשורות בהלם - בעיות באספקת הדם שיכולות לגרום לחוסר בחמצן לרקמות. 

לסיכום כותבים החוקרים:
"Our data strongly suggest that EHS and MCS can be objectively characterized and routinely diagnosed by commercially available simple tests. Both disorders appear to involve inflammation-related hyper-histaminemia, oxidative stress, autoimmune response, capsulothalamic hypoperfusion and BBB opening, and a deficit in melatonin metabolic availability; suggesting a risk of chronic neurodegenerative disease. Finally the common co-occurrence of EHS and MCS strongly suggests a common pathological mechanism."



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה