יום שלישי, 8 בספטמבר 2015

מאבק נוסף בין הורים להורים והנהלה בנוגע להכנסת טאבלטים אלחוטיים לבתי הספר

בכתבה שפורסמה באתר "חדשות יבנה" מובאת פנייתה של חברת המועצה רונית ארנפרוינד-כהן לעיריית יבנה בנוגע ל"סערה" בנושא הכנסת טאבלטים אלחוטיים לבית ספר רבין בעיר.
בפניתה מבקשת חברת המועצה לקבל נתונים נוספים והבהרות בדבר בדיקת הקרינה שבוצעה וכן מעלה עדויות למאבק בין ההורים עצמם על לגילויי אלימות מילולים. חברת המועצה קוראת לדיון פתוח ומכיל של הנושא. 

את להט היצרים אפשר להבין כאשר קוראים את חלק מהתגובות של הקוראים היוצאות נגד פניית חברת המועצה. מה שהביא אותי להגיב את התגובה הבאה: " להורים התומכים בהכנסת עוד 40 מקורות קרינת רדיו לכיתות של הילדים שלהם, שימו לב לשתי עובדות שאין עליהן עוררין :
1. מדי הקרינה בהם נעשה שימוש אינם מהירים מספיק כדי לבדוק בכלל את קרינת הWIFI. עיינו בדף הנתונים של המכשיר בו נעשה שימוש ואז נסו להבין את קצב ומהירות השידורים של תקן WIFI ואולי תבינו שאי אפשר למדוד אות שידור של אלפי מתקפים בשנייה עם מד שמסוגל למדוד כל 100 מילי שנייה (כלומר מסוגל למדוד את האות מקסימום 10 פעמים בשנייה, הרבה יותר איטי מקצב השינוי של האות).
2. התקן של המשרד להגנת הסביבה לחשיפה לקרינת רדיו הוא תקן המבוסס על אפקט תרמי בלבד ואין בינו לבריאות שום דבר. הודע בכך ראש תחום קרינה בלתי מייננת, פרופ' סטיליאן, בישיבות וועדת החינוך בכנסת ובפורומים נוספים.

מכך נובע כי תוצאות מדידות הקרינה שמבוצעות עם מד איטי מידי, וכתוצאה מכך חסרות , מושוות לתקן גבוה ולא מגן וכתוצאה מכך נמצאות "תקינות".

ה"תקינות" הזו לא עזרה ל200 ילדים שהפכו כבר בשלב מוקדם לרגישים לקרינה (כאבי ראש, עייפות, חוסר ריכוז, החמרה של בעיות בריאותיות אחרות, בעיקר בימים שבהם יש לימודים) בשל החשיפתם לקרינת WIFI בבתי הספר הראשונים שבהם נפרסו המערכות האלחוטיות . תצהירים בעניינם הוגשו לבג"ץ מול משרד החינוך בנושא פריסת הWIFI.

מדהים שיש עוד הורים שעל מזבח החדשנות מוכנים להכניס את הילדים שלהם לניסוי בחשיפת בבני אדם לקרינת רדיו. אכן גדול הפער בין האמת למצג השווא ולהתמכרות של הציבור לסלולרי ולאלחוטי."
 קישורים: נתונים טכנים של מד הקרינה http://www.aaronia.com/products/spectrum-analyzers/HF-4040-V3-Handheld-RF-Analyzer/
הודעתו של פרופ' סטליאן גלברג (ראש תחום קרינה ורעש במשרד להגנת הסביבה) כי התקן מבוסס על אפקט תרמי ואינו מגן מפני אפקטים אחרים (בהמשך הוא מסביר חלק מהאפקטים הבריאותיים), מתוך דיון בוועדת החינוך ב19/03/2014 - https://youtu.be/MuMt-nSJ00E?t=22m30s

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה