יום שלישי, 20 בפברואר 2018

פלאפון נכנסת לתחום הבית והרכב החכם

בימים האחרונים דווח בתקשורת הכתובה על הצגת תכלית של חברת פלאפון לגבי מוצרי בית חכם ורכב חכם.

מדובר על שתי מגמות שנראה מתחזקות יותר ויותר בשנים הבאות, בעת שחברות האלקטרוניקה והסלולר מנסות להגדיל את ההכנסות שלהן. שתי המגמות יביאו לגידול משמעותי בחשיפה לקרינה בבית, בסביבה וברכבים. חשיפה זו תביא לעוד אנשים שמפתחים תסמינים כמו כאבי ראש כרונים. 
כבר היום רבים מרגישים כאבי ראש, נימול בידים, עייפות כרונית, שינוי בקצב הלב, ותסמינים נוספים בעת שימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי. 
במקרה של הרשת הסלולרית לIOT שפרסה פלאפון, לא ידועים לי בשלב זה פרטים טכנים. באחת מהכתבות מדברים גם על חיבור של מוני חשמל וגז לתשתית הזו, כמו גם רכיבי תשתית ובקרה אחרים. המגמה הזו תגרום לחשיפה גבוהה יותר לקרינה בערים, ברחובות ובבתים. 
לגבי הפתרון לרכב, הוא מבוסס על חיבור של מודם סלולרי לנקודה חמה של WIFI ולמחשב של הרכב. די פשוט ולא חידוש טכנולוגי משמעותי (אם הייתי רוצה בזה הרדיו-דיסק-DVD-NAV שלי באוטו היה מסוגל לעשות זאת לאחר מספר קטן של הגדרות וקניית שני מודם סלולרי ומחבר למחשב הרכב באיבי. 
מבחינת החשיפה לקרינה, שידור בתוך הרכב הינו רעיון גרוע מבחינה בריאותית. גם יש יותר החזרים בתוך הרכב וגם הקליטה בתוכו בדרך כלל פחות טובה (יש חשיבות רבה למיקום של המודם). 

קישור - על קרינה ברכבים באתרי -
 http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emr-sources-by-location-h/emf-in-cars-h

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה