יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

הסיכום הסופי של מחקר ה NTP עתיד להיות מוצג בתחילת 2018

מחקר ה NTP הוא מחקר של רשות בקרות הזיהומים בארה"ב, גוף של משרד הבריאות האמריקאי. המחקר בוצע על פני עשרות שנים, בו נחשפו יותר מ1200 עכברים ומספר דומה של חולדות, זכרים ונקבות לקרינה מטלפונים סלולריים, ברמה ובמשך חשיפה שמדמים שימוש אנושי למשך חיים שלמים. תוצאות המחקר שפורסמו בשנת 2016 הראו על תחלואה בשני סוגי סרטן, גליומה ושוונומה של הלד (סרטן בתאים דומים כמו באקוסטיקנרומה) בעיקר אצל החולדות הזכרים שנחשפו. כאמור פרסום ראשון של המחקר פורסם ב2016 והכיל את הדיווח על תחלואה בחולדות זכרים. פרסום חלק שני של המחקר שהיה אמור לדון במנגנון הנזק שנמצא אמור היה להיות מפורסם בתחילת 2017 ופרסום של כלל המחקר אמור היה להתבצע בסוף 2017. שני פרסומים אלו נדחו וכעת, על פי אתר אתר MICROWAVE NEWS,  יפורסמו ביחד בצורה כללית בתחילת 2018.
עקב היות המחקר מבצע על ידי גוף ממשלתי רב מוניטין, תוצאות המחקר החלקיות שפורסמו בשנת 2016 הביאו לתדהמה בעולם המדע וסימנו את תחילת הסוף של הקונצפט החומני (תאוריה שגויה הגורסת כי לקרינה בלתי מייננת אין יכולת להזיק ביולוגית חוץ מחימום רקמות) וגרמו לתזוזה קלה בדעת המומחים בתחום. האגודה האמקראית לסרטן וCONSUMER REPORT פרסמו אזהרות ודרכים לצמצום חשיפה (למרות שהמידע שסיפקו עדיין לא מושלם, הייתה התקדמות). בעוד גופים אחרים עשו ככל יכולתם למסמס את ממצאי המחקר.
 מגמה זו עתידה לקבל תאוצה עקב פרסום סיכום המחקר הסופי שאמור לכלול את מנגנוני הנזק שנצפו. הפרסום הצפוי יגביר שוב את עוצמות הוויכוח המדעי בנושא הנזקים מהסלולרי ומחשיפה לקרינה בלתי מייננת.
פרטים נוספים על המחקר באתרי - http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emf-studies-list/study-ntp-2016-h


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה