יום רביעי, 9 באוגוסט 2017

שדה מגנטי גבוה באינקובטורים של פגים בבתי חולים בישראל

לפי הכתבה:  http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5000515,00.html (תודה שי) נמצאו רמות גבוהות של שדה מגנטי בתדר נמוך בחלק מהאינקובטורים לפגים בבתי החולים בישראל. אין לי ספק שרמות מעל 4 מילגואס אינן תורמות ואף פוגעות בהתאוששות הילוד. משרד הבריאות אולי ממשיך להשתמש בהם ומצדיק זאת בכך שהקרינה מסוג זה הוכרזה "רק" כמסרטן אפשרי בבני אדם, אל הנזק מתקיים כבר עכשיו.
בתי החולים אינם מקום בריא בכל הקשור לקרינה בלתי מייננת. מעבר לחשיפה לקרינה מייננת בבתי החולים לצורך אבחון וטיפולים (גם כאן יש בעיות רבות של בדיקות עודפות וטיפולים הרסניים שאולי הורגים את הסרטן לפני הרקמה הבריאה בסביבתו אבל מחלישים ופוגעים גם בגוף עצמו) נחוצים, ביתי החולים הפכו בשנים האחרונות למלאי קרינה בלתי מייננת עם האימוץ של טכנולוגיות אלחוטיות וסלולריות  ושימוש בלתי מודע או מבוקר בציוד פולט קרינה בתדר נמוך, למשל מיטות חשמליות (20 מיליגאוס על המיטה). אנטנות סלולריות זעירות רבות נפרסו במסדרונות, ראוטרים אלחוטיים נפרסו, חולקו מחשבים אלחוטיים על עגלות במחלקות ולצוות ניתנו מכשירי סלולרי דור שני מקרינים. בנוסף לכך יש את המבקרים והמטופלים שמשתמשים בסלולרי ובציוד אלחוטי ומוסיפים לחגיגת הקרינה. כמובן על חלק מגגות בתי החולים יש גם אנטנות סלולריות שמוודאות כי גם מחוץ לכתלי בית החולים תהיה קרינה סלולרית. 
אין זה פלא אם כן שצוות הרופאים והאחיות הוא הראשון להיפגע (מידי פעם יש דיווחים על מספר מקרי סרטן מסתוריים) ושמידי פעם עולות על פני המים בעיות הקרינה בבתי החולים לסדר היום.

פוסטים קודמים שכתבתי בנושא:

תמונה מתוך ידיעות - האינקובטור הבעיתי 


בתמונה - אנטנות סלולריו זעירות (ולא נמוכות קרינה) במסדרונות איכילוב

בתמונה - טלפון אלחוטי מקרין כל הזמן במיון יולדות ליס

בתמונה - ראוטר אלחוטי במחלקת ילודים  ליס 2014

בתמונה - מחשב נייד אלחוטי במחלקת ילודית ליס 2014


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה