יום רביעי, 8 בפברואר 2017

מה המקור לקונספציה השגויה שרגישות לקרינה היא תופעה פסיכוסומטית?

את הטקסט הבא כתבתי בתגובה לפוסט של נועה, רגישה לקרינה, לאחר שהיא סיפרה שצחקו על הרגישות שלה ואמרו לה שזה הכל פסיכולוגי. חשוב מאוד שגם אתם תקראו , תבינו את הנושא ותפיצו את האמת בכל הזדמנות -
"מאיפה הגיעה התפיסה השגויה כי רגישות לקרינה היא ממקור פסיכוסומטי?"
התפיסה השגויה שרגישות לקרינה היא תופעה פסיכולוגית מקורה בהערה שהכניס ד"ר גימס רובין במחקרו השגוי על רגישות לקרינה. רובין חשף את הנבדקים לקרינה אבל טעה וחשף אותם למספר סוגים של קרינה גם כאשר לא הייתה אמורה להיות חשיפה. כאשר הם הגיבו (לא רק הרגישים הגיבו), במקום להבין שמשהו לא בסדר בניסוי שלו הוא הסיק שיכול להיות שהם פחדו מההתקן שהוצמד לראש שלהם. ארגון הבריאות העולמי והתעשייה מצטטים אותו, למעשה הם חוזרים על שגיאה כפולה (גם בניסוי וגם בניתוח של התוצאות). אנשים וגופים שגורסים כך גם הם טועים. אז אל תתנו לאף אחד להגיד לכם שמחקרים הראו שרגישים קרינה לא מזהים קרינה ואל תתנו לאף אחד להגיד לכם שזו תופעה פסיכוסומטית .
המחקר הזה, למרות היותו שגוי ולמרות שהמסכנות הלא נכונות צועקות מהדף, התקבל כקונזנזוס וקיבל דחיפה יחסי ציבור מהתעשייה.
 להלן הטקסט מהמחקר: "
RESULTS:
 Headache severity increased during exposure and decreased immediately afterwards. However, no strong evidence was found of any difference between the conditions in terms of symptom severity. Nor did evidence of any differential effect of condition between the two groups exist. The proportion of sensitive participants who believed a signal was present during GSM exposure (60%) was similar to the proportion who believed one was present during sham exposure (63%).
CONCLUSIONS:
 No evidence was found to indicate that people with self reported sensitivity to mobile phone signals are able to detect such signals or that they react to them with increased symptom severity. As sham exposure was sufficient to trigger severe symptoms in some participants, psychological factors may have an important role in causing this condition. "

להלן קישור למחקר - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16520326
 להלן קישור לביקורת המלאה שלי על המחקר - http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/2495329
וגם כאן ביקורת מעודכנת ומעמיקה יותר - http://norad4uh.blogspot.com/2017/02/blog-post_84.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה