יום רביעי, 8 בפברואר 2017

רגישים לקרינה עושים כותרות במדיה הבריטית - 08-02-2017

קישור - http://www.theargus.co.uk/news/15076965.Wi_Fi_gives_me_a_pain_in_my_mouth/
מרי קוהלס, בת 65 , דורשת מהממשל להכיר ברגישותה לקרינה כנכות.  היא חובה כאבים בעת קרבה למחשבים אלחוטיים, אנטנות סלולריות, טלפונים סלולרים וציוד אלחוטי נוסף. מרי מכנה את האי הקרה ברגישות לקרינה באנגליה כחרפה ומוכנה להיבדק על ידי רופאים כדי להוכיח את רגישותה. לדבריה חשוב שהממשל יכיר ברגישות כדי לאפשר לרגישים לקרינה לבקר בבתי חולים ומבני ציבור מבלי החשיפה הקשה לקרינה במקומות אלו.  כיום מקומות ציבוריים הם מחוץ לתחום עבור מרי. 
היא הרגישה בכאבים לראשונה כאשר שהתה סמוך למחשב האלחוטי של אביה והרגישה כאבים בפה. מאז הלך המצב והתדרדר עד למצב בו אפילו המנורות בביתה גורמות לה לכאבים. 

תגובה רשמית המבוססת על מחקרים שגויים
בתגובה לטענות מודה ד"ר סימון מאן, ראש תחום בריאות הציבור במחלקה לבדיקות קרינה (כנראה גוף ממשל בריטי שאמון על נושא הקרינה) כי המחלקה לבריאות הציבור מודעת לדיווחים של אנשים כי הם חווים תסמינים שמופיעים או מוחמרים בעת חשיפה לקרינה בלתי מייננת. ואז הוא מציין כי סה"כ (משתמשים במילה הזו ליצור רושם כי יש קונצנזוס או דעת רוב בנושאי קרינה, כאשר בדרך כלל מסתמכים על מחקרים ישנים ושגויים שמיצגים את דעה מגמתית, זאת בלי צורך לציין את המחקרים ובלי לספוג ביקורת על השימוש בהם) המידע המדעי לא תומך בהנחה כי התסמינים נגמרים מחשיפה לקרינה או שהרגישים מסוגלים לגלות את הקרינה. בכך הוא רומז על הקונספציה השגויה המבוססת על מחקריו השגויים של ד"ר רובין (במחקר זה חשפו החוקרים את הנבדקים לקרינה גם שלא הייתה אמורה להיות חשיפה ולאחר מכן שגו בניתוח התוצאות והסיקו ), ועל מחקר ESSEX השגוי בו הטעות המרכזית הייתה ההנחה כי הרגישים צריכים לזהות ב100% גם חשיפה לקרינת GSM, גם חשיפה לWIFI וגם מתי שלא הייתה קרינה משני הסוגים הללו. זאת בלי להבין שחלק מהרגישים יגיבו בעיקר לאחד מסוגי החשיפות ולשנייה פחות. מכיוון שגישה זו משרתת את התעשייה ואת המשך השימוש וההפצה של מתקנים וציוד פולט קרינה, התקבלה הגישה הזו כקונצנזוס. למרות זאת היא שגויה מהיסוד.

לקריאה על מחקרים בנוגע לרגישות לקרינה - http://www.norad4u.co.il/ehs-h/ehs-studies-h



בתמונה - גברת מרי קוהלס, מקור http://www.theargus.co.uk/


כתבה דומה פורסמה באתר
http://www.juicebrighton.com/news/brighton-news/the-sussex-woman-allergic-to-wi-fi/"
בו מופיע סיפורה של גברת רחל הינקס מססקס אגליה. גם היא סובלת מתסמינם וכאבים בעת חשיפה לקרינה.
הכתבה פורסמה היום. ה 8/2/2017.


אתמול, 7/2/2017 שודרה ברדיו BBC המקומי של SUSSEX תוכנית בנוגע  לרגישות לקרינה. בתכנית התראיינו מרי קוהלס (מהכתבה הראשונה) וד"ר אנדרו טרסידר.
קישור- http://www.bbc.co.uk/programmes/p04pwy2k
להלן סדר הדברים תודות ל Dave Ashton
0.00 - 1.00 (news headlines) - הכותרות כולל תמצית הראיון עם מרי קוהלס.
12.52 - 15.45 (Mary Coales) - ראיון עם מרי קוהלס
16.19 - 17.41 - שיחה בנושא הרגישות לקרינה.
01.10.30 - 01.17.03 (Mary Coales / Dr Andrew Tresidder) 0- שוב שיחה עם מרי קוהלס וד"ר אנדרו רדיסדור המסביר את הידע הקיים בנושא הרגישות לקרינה והרקע הרפואי.
02.11.06 - 02.18.31 (interview with an off-the-shelf denialist) - שיחות עם מכחישי רגישות לקרינה, כנראה כולל חוקרים ממחקרו השגוי של רובין.
02.56.21 - 02.59.50 (interview with Sue and Velma) - ראיון עם סו וולמה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה