יום שלישי, 6 בדצמבר 2016

הגיעו מי-נע עד נפש - כותב אורח

כותב אורח - הפרסום הבא מובא בשם גברת בת ציון מעפולה, מובא כלשונו עם ההדגשות כבמקור.
-------------------------------
הגיעו מי-נע עד נפש

פרק א

ביום חמישי א' כסלו תשע"ז, 1.12.16
מצאתי בתיבת הדואר שלי שני מכתבים. שניהם מתאגיד המים המקומי שלנו פה בעפולה -מי-נע (ששינה שמו ל'מי נעם' לאחרונה). 
האחד היה מכתב שכותרתו:
'הודעה בדבר צריכת מים חריגה'
בו נכתב שבספט-אוק' 16 נרשמה אצלנו צריכת מים חריגה מאוד - ב-291.11% יותר מהצריכה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
המכתב די ארוך כיוון שאח"כ מגיע פירוט של סיבות אפשריות לחריגה בצריכה. עוד מוסיפים שם וכותבים שאם אכן צרכנו יותר מים בתקופה הזאת, אין לנו מה לבדוק אלא לשלם את הסכום הנדרש. 
אם לא - הם מציעים לבחון אם יש בעיה במד-המים, ובסוף מגיע המשפט המעניין הבא:
"במידה ולאחר בדיקת מד המים לא התגלתה נזילה במערכת המים הביתית והינך בטוח שלא הייתה צריכת מים מוגברת בתקופה הנ"ל, יש באפשרותך לפנות אל מחלקת שירות הלקוחות בבקשה לבדוק את מד המים הפרטי בנכסך במכון מוסמך, וזאת בתמורה לתשלום אגרה. היה ומתוצאות הבדיקה יעלה כי מד המים אינו תקין יזוכה חשבונך ויערך חשבון חדש."

והמכתב השני היה חשבון המים עצמו.- ע"ס 1070 ש"ח - כאשר חשבון ממוצע אצלנו הוא בסביבות 95-80 ש"ח. נדהמתי למראה הסכום האסטרונומי. התפללתי שאיכשהו תבוטל הגזירה הקשה הזאת מעלינו. 
ואז בבית עיינתי בחשבונות הקודמים ובזה הנוכחי שוב. בקלות מצאתי איך מחשבים את הסכום לתשלום - לפי ההפרש בקוב [מטר מעוקב של מים] בין מה שכתוב תחת הכותרת 'קריאה קודמת' ו'קריאה נוכחית'. ובכן - הקריאה הקודמת שלנו היתה 1251, והנוכחית - 1267. חשבון פשוט מעלה שמדובר בהפרש של 16 קוב.
ובשורה הבאה מה כתוב? 
"סה"כ צריכה פרטית - 116 קוב".
הבנתם?
טעות קטנטנה! בסך הכל ספרה 1 מיותרת..
כלומר, חשבו לחייב אותנו על עוד 100 קוב מים שלא צרכנו.

למחרת - טלפון מאבי שמיר, חבר שלנו מהשכונה שגם הוא לא הסכים שיחליפו לו את מד המים ל"חכם".
אצלו - אותו סיפור . חשבון של מעל 1000 ש"ח. רשמו לו צריכה של 100 קוב יותר!

שאלתי את אחד השכנים שכן החליפו לו את מד המים ל"חכם" כאשר החליפו פה לרוב השכונה לפני כ-10 חודשים ואמר לי שהחשבון אצלו רגיל, לא גבוה במיוחד. 

בינתיים מסתבר שגם לעוד שני צרכנים שסירבו להחלפת מד-המים למד ה"חכם" - כיוון שרצו לשמור על בריאותם, בטיחותם ופרטיותם - הוסיפו 100 קוב בצריכה. 

מסקנה?

תסיקו בעצמכם...

כל מי שיש לו בעיות עם תאגיד המים מי-נע ו/או עם מונים "חכמים" - בין אם מבחינה זו שכופים אותם על האזרח חרף אי-רצונו לקבלם, או עם החשבונות, או בכל עניין הקשור לכך - מוזמן לפנות לבת-ציון - 077-9500300
או לאבי - 054-5485850

ובע"ה ננסה לפעול באופן יעיל כדי לפתור את הבעיות ולפטור את כולנו מההתנהלות כדוגמת הנ"ל של תאגיד המים מי-נע.
ואולי באופן כללי יותר - כדי לחשוף מה  ב א מ ת   המניע מאחורי ההתעקשות הכוחנית לכפות על כולנו את המונים ה"חכמים", שמידע נוסף עליהם אפשר וכדאי לקרוא - בפלאייר הקצר המצורף.

= = = = המשך – אחרי 3 ימים


פרק ב - היום, יום שני, ה' כסלו התשע"ז  5.12.16
הבוקר הלכתי למשרדי תאגיד מי-נע בעפולה. כשחיכיתי בתור עם עוד 5 אנשים, איש אחד החל לספר משהו על סיבת בואו – חשבון מנופח – ואז אני שיתפתי בקול שקט ורגיל בכך שלא הסכמתי להחליף מונה בגלל הקרינה ועוד בעיות. הפקידה ממול שהיתה עסוקה עם לקוח הטתה אוזן ואז החלה לצעוק עלי לעיני כולם: "תפסיקי אַת לדבר את הדיבורים האלה! זה נקרא דיבה מה שאת עושה! בגללך הוא (הלקוח שלו אני מספרת) עוד יבוא אלי עצבני, ועוד על הבוקר!" 
השתתקתי. לא היה טעם לענות לה. כשהגיע תורי הפנו אותי לחדר צדדי ובו ישבה פקידה נוספת (לדעתי זה היה מתוחכם – חדר שבו מבודדים את מי שעלול 'לעשות גלים', כלומר להשמיע משהו שלא כדאי ששאר הלקוחות ישמעו). הפקידה (שמה ליאת, שאלתי אותה) ביקשה מס' ת.ז. ואז הסברתי לה תוך שהיא מביטה בצג המחשב את הטעות בחשבון – חישבו לנו בטעות עוד 100 קוב. היא ענתה לי: "את סרבנית אני רואה. אז מי שלא מוכן לקבל מונה קר"מ (קריאה מרחוק = "חכם") מוסיפים לו 100 קוב." שאלתי מי החליט ומתוקף מה, ותשובתה – "התאגיד". ניסיתי להראות לה את דף המסקנות של ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שבה השתתפתי עם פעילים נוספים בדיון במונים החכמים ב-4.7.16 ושם כתוב שיש להפסיק התקנת המונים החכמים בארץ עד לקבלת תשובות ממשרד הגנת הסביבה ומהרבנות הראשית (כיוון שיש חשש חילול שבת לגביהם). הפקידה פשוט גירשה אותי – "אין לי זמן לקרוא את המכתבים שלך, אני מקבלת פה לקוחות, גברת זה לא מעניין אותי."
אז עכשיו ברור – הם החליטו לקנוס ב-100 קוב (כ-900 ₪) כל מי שלא מסכים לקבל מונה חכם. מתוקף איזה חוק בדיוק? מה מתיר להם לגזול 900 ש"ח ישירות מחשבוננו? 
מסתבר שלנו הם כבר לקחו את הכסף מהחשבון לפני שהמכתב + החשבון הגיעו אלינו (כי יש לנו הוראת קבע).
אשמח לשמוע מכם. אפשר ורצוי להעביר סיפור זה הלאה!
תודה,
בת-ציון

להלן החשבון 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה