יום ראשון, 23 באוקטובר 2016

מתחיל הלחץ לעבור לרכבים חשמליים

כתבה בYNET  מביאה אמירה של פוליטיקאית גרמנית בדבר מעבר חובה לרכבים חשמליים עד שנת 2030. בצד המעבר המבורך לטכנולוגיה שפחות תזהם את אויר הערים (בהנחה שהחשמל לא ייצור באותן ערים בדיוק או בצורה מזהמת) קיים כמובן החשש מחשיפה נוספת לקרינה בלתי מייננת בגלל השימוש ברכבים החשמליים או ההיברידיים, וזאת בשילוב עם חוסר הבנת נושא בדיקות הקרינה והערכת הסיכון.
בעבר נבדקו בארץ חלק מהרכבים היברידיים למציאת שדות מגנטיים ונמצאו רמות גבוהות של קרינה. אבל בגלל שגיאה בהבנת הסיכון ובגלל הנחות מוטעות בדבר החשיפה (הנחה כי יש לבצע הערכת שימוש ואז ממוצע של רמות הקרינה ליממה, כך לא באים לידי ביטוי שיא קרינה רגעיים) סיכום הממצאים של המשרד להגנת הסביבה היה מתירני

יש שני סוגי קרינה רלוונטיים:
שדות מגנטיים וחשמליים בתדר נמוך הנפלטים ממערכות הרכב החשמליות, וברכבים חשמליים והיברידיים יש יותר מערכות חשמליות. לכן בסוג זה של קרינה הפוטנציאל לחשיפה הוא גבוה יותר. כמובן שיש גם רכבי בנזין שיש בהם פליטה גבוהה וחשיפה גבוהה של קרינה זו, אבל יש גם טובים יותר שבהם החשיפה היא למיליגאוסים בודדים (בעיקר מתחת להגה, באזורי הדוושות ועל המושבים).
הסוג השני הוא קרינת רדיו , כמו מהסלולר , במקרה שהרכבים משתמשים בציוד ותקשורת אלחוטית. ממה שקראתי המכוניות החשמליות של טסלה למשל עושות שימוש רב בתקשורת זו. זה יהיה בנוסף לקרינה מהסלולרי באוטו או מציוד אלחוטי "קונבנציונליי" שנמצא כבר היום במכוניות ורוב האנשים לא מודעים לו ולא מודעים לקרינה הנפלטת ממנו ולחוסר הבריאות בחשיפה אליה. בקרינת רדיו, בדיקות הקרינה ברכב (כמו מהסלולרי ומציוד אלחוטי) לא יניבו דבר וזאת בגלל שגיאות רבות כל כך בשיטות הבדיקה ובהבנת השידור וההשפעות הביולוגיות, כמו גם תקן גבוה ולא מגן שבהשוואה אליו כל רמה היא תקינה.

כאשר שיטת המדידה וההתייחסות למסוכנת החשיפה לא נכונים, כל מכונית חשמלית וכל מכונית בנזין או סולר, יחשבו ל"בטוחות", זאת למרות שבחלקן רמות החשיפה גבוהות. אנשים שיפתחו תסמינים ברכבים הללו יתקלו בחומת הכחשה, הרי הרמות נבדקו ונמצאו "בטוחות". 

לאחרונה סיכמתי את נושא הקרינה ברכבים בדף מיוחד באתרי , מוזמנים לבקר - http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emr-sources-by-location-h/emf-in-cars-h




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה