יום רביעי, 25 במאי 2016

תוצאות מחקר פדראלי אמריקאי שעלה 25 מיליון דולר - סלולרי דור שני נמצא גורם סרטן בחולדות

פרטים על המחקר מתחילים להתפרסם בשעות האחרונות (25/05/2016). 
הנתונים הבאים עולים מהדיווח באתר MICROWAVE NEWS -
 http://microwavenews.com/news-center/ntp-cancer-results
המחקר בוצע על ידי NTP -  National Toxicology Program , תוכנית (בקרת) הרעלים הפדרלית האמריקאית. 
המחקר החל בשנת 2001 ובדק האם סלולריים בשיטת שידור GSM וCDMA (שיטות שידור דור שני. בארץ נעשה שימוש ברשת GSM על ידי אורנג וסלקום, וברשת CDMA על ידי פלאפון. הרשתות הללו פעילות בארץ גם היום. כמו כן שיטת השידור של דור 3  הקרויה UMTS מבוססת על שיטת ה CDMA) גורמים לסרטן בעכברים וחולדות.
הנבדקים נחשפו לקרינה במשך שנתיים, ברמות שונות ( W/Kg1.5, 3 ,6 לפי שיטת SAR).
אצל החולדות שנחשפו נמצאו אחוזים גבוהים יותר של תחלואה בשני סוגים של סרטן, גליומה וSchwannoma (סרטן נדיר בלב, בתאים שנמצאים ונפגעים גם בסרטן ראש מסוג אקוסטיקנרומה ). נמצא קורצליה חזקה בין רמת החשיפה לעליה בסיכון (יחס מנה-תגובה). גם גליומה וגם אקוסטיקנרומה הם סרטנים שמחקריו של הרדל ואחרים הראו על סיכון יתר בשימוש בסלולרי. מחקר האינטרפון מצא עליה בסיכון לגליומה אצל משתמשי סלולר שדיברו יותר מ27 דקות ביום למשך 10 שנים.
תוצאות המחקר מפריכים לחלוטין את הסברה השגויה כי קרינת רדיו אינה יכולה לגרום לנזק מעבר לחימום. 
הסוכנות האמריקאית לבקרת רעלים (NTP) צפויה להוציא בימים הבאים הודעה לתקשורת. בינתיים המידע שיוצא מגיע באופן בלתי רשמי מחברים בסוכנות.
התוצאות הועברו לסוכנות הלאומית לבריאות ( NIH - National Institutes of Health ) ושוטפו עם הסוכנות הפדראלית לבקרה על תרופות ומזון (FDA) והממונה\סוכנות הפדראלית לתקשורת (FCC). שני הגופים האחרונים חשודים כמושפעים תעשיה (ראש ה FCC הוא טום וולר מי שהיא ראש ארגון חברות הסלולר והתקשורת לפני המינוי שלו על ידי ברק אובמה) ולא ברור מה תהיה השפעתם על ההודעה הצפויה לציבור.
אני מנחש שטובי המוחות יושבים עכשיו ב FCC, FDA וNIEHS וחושבים איך להוציא את זה לציבור בלי "ליצור פניקה". כלומר בלי להגיד שב30 שנה האחרונות הם טעו והטעו ושכל הקונצפט שלהם (החומני) שגוי ונבוב.
פרטים נוספים באנגלית:

2 תגובות:

  1. תגיד,
    יש קישור פומבי למאמר של המחקר?

    השבמחק
    תשובות
    1. עדיין לא, מחקרים להודעה לציבור של הממשל האמריקאי.

      מחק